Fotsytsian blommar så vackert efter husväggen, men någon vårvärnme har vi inte. Under förmiddagen cyklade jag förbi kolonilotten, någon odlare såg jag inte till. Jag fortsatte till Bra & Begagnat. Jag skulle se om de hade någon gräsklippare, som jag kunde tipsa Per om. Nej, där fanns det inte någon.
Jag har läst på i min pärm om släktforskning. Jag har samlat in ganska mycket om Pappas släkt. Det mesta har den gode vännen Bertil Berglund i Hällefors bidragit med.
Nu är min uppgift att lägga in uppgifterna i ett släktforskningsprogram. De gamla uppgifterna försvann när den förra datorns hårddisk pajade. Men först tänkte jag gå en kurs i Disgen.
Jag funderar på att skriva en översiktlig berättelse innan jag börjar det petiga jobbet med källhänvisningar mm i släktforskningsprogrammet.
Klocka 16 kom det första vårregnet, nu väntar vi på värmen.