lördag 8 maj 2010

Dagbok

Lördag 8.5
Fotsytsian  blommar så vackert  efter husväggen, men någon vårvärnme har vi inte. Under förmiddagen cyklade jag förbi kolonilotten, någon odlare såg jag inte till. Jag fortsatte till Bra & Begagnat. Jag skulle se om de hade någon gräsklippare, som jag kunde tipsa Per om. Nej, där fanns det inte någon.
Jag har läst på i min pärm om släktforskning. Jag har samlat in ganska mycket om Pappas släkt. Det mesta har den gode vännen Bertil Berglund i Hällefors bidragit med.
Nu är min uppgift att lägga in uppgifterna i ett släktforskningsprogram. De gamla uppgifterna försvann när den förra datorns hårddisk pajade. Men först tänkte jag gå en kurs i Disgen.
Jag funderar på att skriva en översiktlig berättelse innan jag börjar det petiga jobbet med källhänvisningar mm i släktforskningsprogrammet.
Klocka 16 kom det första vårregnet, nu väntar vi på värmen.