måndag 10 maj 2010

Dagbok

Måndag 10.5

Är det hit till Adolfsberg som Christer o Anna med Barn ska flytta?
I höstas hade vi bara en nyckel till bilen. Vi for till Forum och de fixade två nya nycklar. Marianne hittade den gamla nyckeln i en golfjacka. Idag på förmiddagen testade jag den gamla, det gick att öppna bildörren, men det gick inte starta bilen. Vad värre var den nya bilnyckeln fungerade inte heller.Fan, vad klantigt.
Marianne och jag cyklade till Forema i Marieberg och frågade , vad ska vi göra?
Jo, vi skulle ta dit bilen och programera om nycklarna. Bogseing + programering = onödiga tusenlappaar ur pensionärens plånbok.
Vi åt lunch på IKEA och cyklade hem. Jag tog den tredje nyckeln och testade den i bilen. på det tredje försöket startade bilen. Tack och lov, pris och ära!
Vi körde lasten till Bra & Begagnat.
Sen gick vi på Lin´s funktionella gymnastik. Marianne hämtade Olle på dagis och vi fikade på balkongen. Så småningom vandrade jag hem med Olle till Lärkvägen 1.