onsdag 12 maj 2010

Dagbok

Onsdag 12.5
Jag började dagen med att sätta potitis av märket Rocket. Sättpotatisen var en gåva av en kolonivän.
Jag skulle byta slang på en av mina cyklar. Men ack och ve, luften sipprade ut genom ventilen. Det känns väldigt otryckt att bara ha en fungerande cykel.
Marianne och jag cyklade till Bra & Begagnat. Jag gick snabbt över till Peugeotbutiken på andra sidan gatan. Jag hittade en trevlig Citroen C3, 2006 års modell och 2900 mil, kostnad 79 000 kr. Men jag hade som vanligt inte några slantar. Marianne kom hem med några färggranna sommartrasor.
Jag tog hem ett gratis bild- och ritprogram , Gimp. Men det var minst lika svårt som att få en tät ventil. I morgon tar jag nya tag!