onsdag 11 juli 2012

Dagbok

Onsdag 11.7
Jag vaknade tidigt. Efter kaffet och NA satte jag mig vid datorn. När jag formaterade datorn förlorade jag innehållet i dataprommet i vilket jag gör vår hemsida. Nu började jag rekonstruera hemsidan.
Därefter tog jag lap-toppen och for till dataservice med den. Nu är det i bästa fall dags att formatera den eller i värsta fall byta hårddisk.
På kolonilotten satt jag en ny omgång sallad, dill och persilja. Vi får se om den blir något ätbart till hösten.
Idag har jag kollat årets bärtillgång. Bäst blir det med krusbär på kolonilotten. Jag vandrade på stigarna i min bärskog. Det blir blåbär, om än på sporadiska fläckar. De första plockarna är redan ute i skogen. Några varma dagar till behövs. Vildhallon blir det gott om, om ett par veckor.
För några veckor sedan såg jag en myckenhet lingonblom. Nu hade jag svårt att se några kart, men lingonen kommer ju senare.