torsdag 19 juli 2012

Dagbok

Torsdag 19.7
Sam väckte oss kl 5 på mogonen. Jag försökte förgäves förklara för honom att 75-åringar inte brukar börja leka så tidigt. Så vi lekte! Om jag än var lite andligt frånvarande.
Per o Anna hade fridag på Loka Brunn. Min insats under dagen var att klippa gräsmattan.
Vi passade norra Europas finaste barn, även om Sam har den största viljan per kg i hela släkten. Vide såg vi inte mycket av, han sov borta hos en kompis. Loa stängde dörren och ville helst bygga lego utan Sams hjälp. Sam erbjöd sig att köra Volvon till Loka, men han fick nej.  Kl 14.30 kom Anna o Per hem igen. Farföräldrarna återvände till varadagen. Jag hämtade ut Lap-topen, som nu har fått en ny hårddisk, kostnad 1500 kr. Jag joggade 5 km och sedan bjöd Marianne  på en god middag på balkongen. Efter två Aalborg var det dags för en liten slummer.