söndag 11 juli 2010

Dagbok

Söndag 10.7
Den här natten, först kom Loa och utan att säga ett ord la han sig i min säng. Ett par timmar senar kom Vide, men då blev det trångt i sängen. Någon timma senare gick jag till Vides säng.
Under förmiddagen vattnade jag buskarna, kogödslade grönsakslandet och klippte rosornas tjuvskott.
Vi beundrade den nya braskaminen, men den kändes överflödig i den drygt 30-gradiga värmen.
Förståndigast var Loa för han sov middag, när det var som varmast.
När jag kom hem joggade jag  5 km och under kvällen tittade vi på VM-finalen.
Den flaska rödvin, som vi hade fått av Ingegerd, försvann när vi tittade på den första halvleken.